25 czerwca 2021

Comarch DETAL – program pracuje w trybie DEMO

Taki komunikat może pojawić się w kilku sytuacjach:
1. niepoprawnie wpisaliśmy adres serwera klucza;
2. w nazwie serwera klucza brakuje numeru klucza, np. nazwa_serwera::numer_klucza (w tym przypadku należy podać numer klucza jeśli do serwera jest podłączonych więcej niż jeden serwer klucza HASP.
3. nie masz licencji
4. licencja straciła ważność

Co jeśli masz wszytko poprawnie skonfigurowane, a nadal system informuje nas, że program Comarch Detal przy współpracy z Comarch ERP Optima pracuje w trybie DEMO?

Miałem taką sytuację, poniżej napiszę Wam krok po kroku co należy zrobić:
1. zapisać sobie szablon widoku DETAL, ponieważ po tej operacji wyczyścimy połączenie z serwerem jak również zresetujemy wszystkie ustawienia. Dobrze sobie wszystko spisać (nazwa serwer, numer stanowiska, nazwa serwera klucza, ustawienia drukarki: sterownik, port com, szybkość jak również ustawienia ogólne;
2. w wyszukiwarce Windows wyszukujemy taki katalog: %appdata%, otwieramy katalog i przechodzimy do katalogu: 'Roaming\Comarch\CDN OPT!MA Detal; u Was może to wyglądać trochę inaczej.
3. wycinamy plik: Settings.xml i wklejamy np. ma Pulpit (jak się uda to usuwamy plik);
4. Uruchamiamy ponownie Detal i na nowo konfigurujemy połączenie z serwerem i bazą danych.

U mnie zadziałało, jeśli masz problem, zapraszam do kontaktu: