29 kwietnia 2021

Jak zabezpieczyć kopię bezpieczeństwa bazy eSklep Comarch przy przejściu na Woocommerce

Zakupiłeś sklep internetowy Comarch zintegrowany z programem Optima. Sklep działa bardzo dobrze ale nie umożliwia modyfikacji jak w przypadku dedykowanej platformy WooCommerce opartej o WordPress. Sklep internetowy Comarch umożliwia realizację podstawowych procesów w zakresie publikacji towarów (cen, nazw, opisów, rabatów, zdjęć czy stany magazynowe). Dodatkowo sklep zintegrowany jest z programem Comarch ERP Optima umożliwia ewidencję zamówień od Klientów oraz dane do faktury. System jednak nie umożliwia wygenerowania automatycznych faktur, wydań zewnętrznych czy rozliczeń dla Klienta jak również wygenerowanie listu przewozowego po opłaceniu zamówienia. Takie możliwości daje dedykowana integracja sklepu internetowego WooCommerce z systemem księgowym oraz magazynowym Comarch ERP Optima.

Jeśli już zdecydowałeś, że nowy sklep będzie oparty o WooCommerce to warto wykonać kopię bezpieczeństwa obecnego eSklepu Comarch. By to zrobić musisz zalogować się do Panelu eSklep Comarch z uprawnieniami administratora, klikamy Mój profil, Administratorzy, kopia bazy danych.

Wpisujemy adres: Konto e-mail w usłudze IBARD (musisz mieć wykupioną usługę iBard) klikamy WYKONAJ KOPIĘ BAZY DANYCH.

Wykonaną kopię bazy danych trzeba podłączyć by mieć do niej dostęp. Zgodnie z informacją od Comarch taką bazę możesz podłączyć z wykorzystaniem MS SQL Management Studio narzedziem Restore datebase. Możesz otrzymać komunikat: FILESTREAM feature is disabled link

Komunikat ten związany jest wyłączony filestream na SQL, trzeba to włączyć.