
Początki pracy z programem Comarch Optima ERP – gdzie szukać pomocy?
Wdrożenie nowego systemu informatycznego w organizacji generuje w początkowym okresie wzmożoną potrzebę wsparcia dla użytkowników w zakresie jego obsługi. Powyższy problem w dużej mierze rozwiązuje przeprowadzanie profesjonalnego szkolenia dla przyszłych użytkowników systemu, które powinno stanowić ostatni etap jego wdrożenia.
Niezwykle istotną kwestią z punktu widzenia powyższego problemu jest wybór odpowiedniego partnera, który poza samym wdrożeniem zagwarantuje nam szkolenie z obsługi systemu, ale także co najważniejsze stałą usługę wsparcia. Utrzymanie Comarch Optima powinno obejmować swoim zakresem kompleksową pomoc merytoryczną w zakresie obsługi systemu, a także wsparcie techniczne – przeprowadzanie aktualizacji systemowych, czy też utrzymania środowiska serwerowego.
Merytoryczne wsparcia doświadczonego konsultanta to najwygodniejsza i najbardziej efektywna forma pomocy powdrożeniowej. Jeżeli jednak nie mamy możliwości skorzystania z jego pomocy pozostaje nam wbudowany bezpośrednio w aplikację Comarch Optima system pomocy kontekstowej, baza wiedzy oraz materiały szkoleniowe, do których dostęp możemy znaleźć w menu w zakładce Pomoc. Alternatywną metodą wywołania pomocy jest wciśniecie klawisza F1.
Korzystając ze znajdującego się w menu modułu Pomoc Comarch Optima uzyskujemy dostęp do jego następujących opcji:
- Pomoc do programu – jest to donośnik do zewnętrznej bazy wiedzy Comarch Optima ERP, dostępnej pod postacią dedykowanej strony internetowej,
- Nowości i zmiany – jest to odnośnik do zbioru zmian oraz nowości wprowadzanych do kolejnych wersji systemu. Są to informacje prezentowane w formie tzw. ulotek do programu,
- Pierwsze kroki – zestaw przydatnych informacji dla osób stawiających pierwsze kroki w aplikacji, nakierowany głownie na obsługę jej interfejsu,
- Szkolenia e-learningowe – zestaw interaktywnych szkoleń objaśniających obsługę poszczególnych mechanizmów oraz funkcji Comarch Optima,
- Biuletyny – baza biuletynów związanych z wybranymi funkcjami systemu.
Potrzebujesz pomocy w obsłudze Comarch Optima?
LINKSPOT to sprawdzony partner w zakresie wdrażania, utrzymania oraz świadczenia usług wsparcia dla systemu ERP Comarch Optima. Decydując się na współpracę z nami otrzymasz personalizowany dostęp do naszego systemu helpdesk, a także stałego opiekuna. Zapraszamy do kontaktu, nasi konsultanci zaproponują odpowiednie szkolenie oraz dopasowaną do potrzeb usługę stałego wsparcia.