Integracja sklepu internetowego WooCommerce z systemem księgowym oraz magazynowym Comarch ERP Optima
Opracowaliśmy innowacyjny sposób integracji sklepów internetowych opartych o CMS WordPress WooCommerce z systemem Comarch ERP Optima.
Żadne spośród dostępnych na rynku rozwiązań nie zapewnia automatyzacji na poziomie oferowanym przez nasz moduł. Dostępne na rynku integratory zapewniają połączenie w zakresie przesłania dokumentu Rezerwacji Odbiorcy oraz informacji o zmianie statusów (czy rezerwacja została potwierdzona i zrealizowana). Problem w tym, że taki dokument Rezerwacji Odbiorcy należy następnie:
- Potwierdzić, czyli ‘wyciągnąć z bufora’ by móc przekształcić go do dokumentu handlowego;
- Przekształcić odpowiednio do Faktury sprzedaży (FV) lub Paragonu (PA) jak w punkcie powyżej;
- Po wygenerowaniu dokumentu należy go wydrukować w przypadku paragonu (PA) na drukarce fiskalnej;
- W przypadku faktury sprzedaży (FV) generujemy ją do pliku PDF i wysyłamy do Klienta wiadomość mailową wykorzystując szablon mailowy z Comarch ERP Optima;
- Do punktu 3 i 4 należy jeszcze wygenerować dokument Wydania Zewnętrznego (WZ);
- W systemie Comarch ERP Optima istnieje również możliwość wygenerowania listu przewozowego;
- Po wygenerowaniu listu przewozowego trzeba go wydrukować w celu oklejenia paczki, którą będziemy wysyłać do Klienta;
- Spakowanie paczki i oklejenie listem przewozowym;
- W ostatnim kroku należy jeszcze rozliczyć dokumenty handlowe: faktura sprzedaży i paragon z dokumentem kasowo bankowy dotyczącym wpłaty. W przypadku elektronicznych płatności typu PayU, PayPal, przelewy24 nie ma problemu. Bank autoryzuje płatności, więc możemy przyjąć, że dokument jest rozliczony ustawiając w konfiguracji programu Optima automatyczne rozliczenie.

Obsługa procesu sprzedaży po wdrożeniu integratora sklepu Internetowego WooCommerce z Comarch ERP Optima – LINKOPTIMA
Opracowany system integrujący sklep internetowy (link: https://linkspot.pl/sklepy-internetowe/) z Comarch ERP Optima zapewnia realizację pełnego procesu sprzedaży jak powyżej tylko w 2 czynnościach.
1. Wydrukowanie listu przewozowego
2. Spakowanie produktu i oklejenie paczki wydrukowanym listem przewozowym.

Jak to jest możliwe, że ograniczyliśmy obsługę sprzedaży do 2 kroków?
- Nie tworzymy dokumentu Rezerwacji Odbiorcy (RO) ponieważ nie ma takiej potrzeby. Wszystkie stany magazynowe są w czasie rzeczywistym aktualizowane. Dlatego nie sprzedamy towaru, którego nie mamy na stanie magazynowy. Nie ma zatem potrzeby potwierdzania czy przekształcania do dokumentów handlowych;
- Nie wystawiamy Paragonu (PA) ponieważ przy sprzedaży internetowej nie ma takiej potrzeby. Możemy wystawić fakturę sprzedaży na osobę indywidulaną. Faktura sprzedaży jest wystawiana automatycznie przez Integrator sklepu internetowego z Optimą (LINKOPTIMA);
- Faktura sprzedaży na podmiot gospodarczy (firmę) jest również wystawiana przez LINKOPTIMA. Faktura jest wystawiana automatycznie przez integrator;
- Na podstawie wystawionych faktury sprzedaży na osobę indywidulaną i firmę tworzona jest przez Integrator LINKOPTIMA faktura, która automatycznie jest wysyłana do Klienta wiadomością mailową zgodnie z ustalonym szablonem;
- Dokumenty Wydań Zewnętrznych (WZ) też tworzymy automatycznie;
- W momencie potwierdzenia przez bank płatności sklep internetowy automatycznie generuje list przewozowy, który wystarczy tylko wydrukować;
- Wszystkie rozliczenia generowane są automatycznie w systemie Comarch Optima. By zrealizować powyższą funkcjonalność w sklepie internetowym nie może być dostępna forma płatności przelew.
Wnioski po wdrożeniu Integratora sklepu Internetowego z Comarch ERP Optima:
Po wdrożeniu Integratora sklepu internetowego z Comarch ERP Optima firma sprzedającą online:Ogranicza do minimum ilość wykonywanych operacji związanych z obsługą procesu sprzedaży
Wszystkie czynności jakie były realizowanie po stronie Comarch ERP Optima zostają zastąpione przez automat
Operator systemu po wdrożeniu integratora może zająć się czynnościami związanymi z analizą stanów magazynowych, analizą płynności finansowej, planem dostaw czy koordynacją procesów pakowania.
Wsparcie powdrożeniowe:
Użytkownicy Systemu integratora LINKOPTIMA objęci są kompleksową usługą wsparcia w zakresie bieżącej obsługi oraz dalszego rozwoju systemu.Nasz wsparcie obejmuje m.in.:
- bieżącą administrację środowiska serwerowego,
- wsparcie merytoryczny w zakresie obsługi integratora systemu,
- wsparcie merytoryczne oraz technologiczne w dalszego rozwoju funkcjonalnego systemu,
- dostęp do systemu zgłoszeńhttps://pomoc.linkspot.pl.
Dlaczego LINKSPOT?
- wieloletnie doświadczenie w zakresie projektowania oraz wdrażania systemów rezerwacji biletów,- dziesiątki zadowolonych Klientów,
- kompleksowa obsługa Klientów w mieście Toruń, Bydgoszcz oraz na terenie całej Polski,
- możliwość skorzystania z usługi wsparcia powdrożeniowego (administracja, utrzymanie, rozwój, integracje).

Zapraszamy do kontaktu. Nasi konsultanci w oparciu o analizę Państwa potrzeb przygotują dedykowaną propozycję.
Oferujemy możliwość konsultacji online, ale także spotkania na terenie Torunia, Bydgoszczy oraz całej Polski.
Oferujemy możliwość konsultacji online, ale także spotkania na terenie Torunia, Bydgoszczy oraz całej Polski.