Integracja sklepu internetowego WooCommerce z systemem księgowym oraz magazynowym Comarch ERP Optima

Opracowaliśmy innowacyjny sposób integracji sklepów internetowych opartych o CMS WordPress WooCommerce z systemem Comarch ERP Optima.

Żadne spośród dostępnych na rynku rozwiązań nie zapewnia automatyzacji na poziomie oferowanym przez nasz moduł. Dostępne na rynku integratory zapewniają połączenie w zakresie przesłania dokumentu Rezerwacji Odbiorcy oraz informacji o zmianie statusów (czy rezerwacja została potwierdzona i zrealizowana). Problem w tym, że taki dokument Rezerwacji Odbiorcy należy następnie:

  1. Potwierdzić, czyli ‘wyciągnąć z bufora’ by móc przekształcić go do dokumentu handlowego;
  2. Przekształcić odpowiednio do Faktury sprzedaży (FV) lub Paragonu (PA) jak w punkcie powyżej;
  3. Po wygenerowaniu dokumentu należy go wydrukować w przypadku paragonu (PA) na drukarce fiskalnej;
  4. W przypadku faktury sprzedaży (FV) generujemy ją do pliku PDF i wysyłamy do Klienta wiadomość mailową wykorzystując szablon mailowy z Comarch ERP Optima;
  5. Do punktu 3 i 4 należy jeszcze wygenerować dokument Wydania Zewnętrznego (WZ);
  6. W systemie Comarch ERP Optima istnieje również możliwość wygenerowania listu przewozowego;
  7. Po wygenerowaniu listu przewozowego trzeba go wydrukować w celu oklejenia paczki, którą będziemy wysyłać do Klienta;
  8. Spakowanie paczki i oklejenie listem przewozowym;
  9. W ostatnim kroku należy jeszcze rozliczyć dokumenty handlowe: faktura sprzedaży i paragon z dokumentem kasowo bankowy dotyczącym wpłaty. W przypadku elektronicznych płatności typu PayU, PayPal, przelewy24 nie ma problemu. Bank autoryzuje płatności, więc możemy przyjąć, że dokument jest rozliczony ustawiając w konfiguracji programu Optima automatyczne rozliczenie.

Obsługa procesu sprzedaży po wdrożeniu integratora sklepu Internetowego WooCommerce z Comarch ERP Optima – LINKOPTIMA

Opracowany system integrujący sklep internetowy (link: https://linkspot.pl/sklepy-internetowe/) z Comarch ERP Optima zapewnia realizację pełnego procesu sprzedaży jak powyżej tylko w 2 czynnościach.


1. Wydrukowanie listu przewozowego
2. Spakowanie produktu i oklejenie paczki wydrukowanym listem przewozowym.

Jak to jest możliwe, że ograniczyliśmy obsługę sprzedaży do 2 kroków?

  • Nie tworzymy dokumentu Rezerwacji Odbiorcy (RO) ponieważ nie ma takiej potrzeby. Wszystkie stany magazynowe są w czasie rzeczywistym aktualizowane. Dlatego nie sprzedamy towaru, którego nie mamy na stanie magazynowy. Nie ma zatem potrzeby potwierdzania czy przekształcania do dokumentów handlowych;
  • Nie wystawiamy Paragonu (PA) ponieważ przy sprzedaży internetowej nie ma takiej potrzeby. Możemy wystawić fakturę sprzedaży na osobę indywidulaną. Faktura sprzedaży jest wystawiana automatycznie przez Integrator sklepu internetowego z Optimą (LINKOPTIMA);
  • Faktura sprzedaży na podmiot gospodarczy (firmę) jest również wystawiana przez LINKOPTIMA. Faktura jest wystawiana automatycznie przez integrator;
  • Na podstawie wystawionych faktury sprzedaży na osobę indywidulaną i firmę tworzona jest przez Integrator LINKOPTIMA faktura, która automatycznie jest wysyłana do Klienta wiadomością mailową zgodnie z ustalonym szablonem;
  • Dokumenty Wydań Zewnętrznych (WZ) też tworzymy automatycznie;
  • W momencie potwierdzenia przez bank płatności sklep internetowy automatycznie generuje list przewozowy, który wystarczy tylko wydrukować;
  • Wszystkie rozliczenia generowane są automatycznie w systemie Comarch Optima. By zrealizować powyższą funkcjonalność w sklepie internetowym nie może być dostępna forma płatności przelew.

Wnioski po wdrożeniu Integratora sklepu Internetowego z Comarch ERP Optima:

Po wdrożeniu Integratora sklepu internetowego z Comarch ERP Optima firma sprzedającą online:

Ogranicza do minimum ilość wykonywanych operacji związanych z obsługą procesu sprzedaży

Wszystkie czynności jakie były realizowanie po stronie Comarch ERP Optima zostają zastąpione przez automat

Operator systemu po wdrożeniu integratora może zająć się czynnościami związanymi z analizą stanów magazynowych, analizą płynności finansowej, planem dostaw czy koordynacją procesów pakowania.

Wsparcie powdrożeniowe:

Użytkownicy Systemu integratora LINKOPTIMA objęci są kompleksową usługą wsparcia w zakresie bieżącej obsługi oraz dalszego rozwoju systemu.
Nasz wsparcie obejmuje m.in.:

- bieżącą administrację środowiska serwerowego,
- wsparcie merytoryczny w zakresie obsługi integratora systemu,
- wsparcie merytoryczne oraz technologiczne w dalszego rozwoju funkcjonalnego systemu,
- dostęp do systemu zgłoszeńhttps://pomoc.linkspot.pl.

Dlaczego LINKSPOT?

- wieloletnie doświadczenie w zakresie projektowania oraz wdrażania systemów rezerwacji biletów,
- dziesiątki zadowolonych Klientów,
- kompleksowa obsługa Klientów w mieście Toruń, Bydgoszcz oraz na terenie całej Polski,
- możliwość skorzystania z usługi wsparcia powdrożeniowego (administracja, utrzymanie, rozwój, integracje).
Zapraszamy do kontaktu. Nasi konsultanci w oparciu o analizę Państwa potrzeb przygotują dedykowaną propozycję.
Oferujemy możliwość konsultacji online, ale także spotkania na terenie Torunia, Bydgoszczy oraz całej Polski.

Zaufali nam